Ontdek hier meer info
Tijdens de Ondernemingsraad van 28 maart 2024 heeft de directie van Audi een éénzijdige beslissing aangekondigd om de productiesnelheid van de Audi Q8 E-Tron te verlagen van 20 naar 15 wagens per uur. "Dit is niet wat er met de sociale partners is overeengekomen", benadrukt Stephan De Muelenaere, bestendig secretaris bij ACLVB.
Ook in onzekere tijden blijft ACLVB niet bij de pakken zitten! Daarom hebben we een uitgebreide informatieavond georganiseerd voor de werknemers van Van Hool. Ze hebben immers recht op duidelijkheid en perspectief! We hebben alle mogelijke scenario's op een rijtje gezet en antwoord gegeven op de vele vragen.
Vandaag stellen we graag Annick Van Malderen aan jullie voor, al 25 jaar in dienst bij Barry Callebaut. Onlangs kondigde het bedrijf een herstructureringsplan aan, waarbij meer dan 300 banen op de tocht staan. Hoewel je hier alles over kunt lezen in de kranten, blijft de impact op de mensen vaak onderbelicht. Hoe ervaren zij dit? Hoe voelen zij zich erbij? We laten Annick graag aan het woord!
In het dossier van Van Hool constateert ACLVB dat veel mensen in het statuut van tijdelijke werkloosheid verkeren. Om kostbare tijd te winnen, dringt ACLVB er bij de regering dan ook op aan om het Vlaams Opleidingsverlof (VOV) gedurende een bepaalde tijd ook open te stellen voor de tijdelijk werklozen bij Van Hool.
Terwijl wij, in gemeenschappelijk vakbondsfront, vechten voor tewerkstelling én een toekomst stellen wij vast dat een oud erfrechtelijk geschil rechtsonzekerheid geeft voor mogelijke investeerders. Nog steeds blijft de moeilijke familiegeschiedenis en conflicten binnen de ‘familie’ als een schaduw spoken over de toekomst van de onderneming.
In opvolging van de Bijzondere Ondernemingsraad van gisteren waren deze vrijdagochtend infosessies voorzien voor het personeel. Na een reeks bewogen dagen zijn de werknemers toe aan antwoorden van hun directie. De alternatieve oplossingen werden helaas niet meegedeeld.